Проєкт з розвитку професійної освіти «Youth Professional Development for Future»
Для того щоб взяти участь у проєкті вам потрібно :
2. Заповнити форму Google: https://forms.gle/TMT5KDJgPVj8z9TKA;
3. Після реєстрації вас буде запрошено до лабораторії.
Важливо! До участі у практичній частині проєкту запрошуються організовані групи учасників від 8 до 20 осіб!
Освітній проєкт «Youth Professional Development for Future» покликаний допомогти школярам у виборі майбутньої професії. Ти дізнаєшся, фахівці яких галузей не «виживуть» без хімії, на кілька годин зможеш «приміряти» на себе бажану професію і перетворитися на справжнього еколога, хіміка- чи інженера-технолога, фахівця з біо- та нанотехнологій, фармацевта, дантиста, кондитера та багато інших.
Головна мета проєкту – створення освітнього простору з професійної орієнтації школярів для сприяння їхньому свідомому та гармонійному сучасному розвитку, допомоги з визначенням майбутніх професійних інтересів, а також сприяння розвитку креативного, винахідницького та інноваційного підходу до виконання потенційних фахових обов’язків.
Завдання проєкту:
-
Надання знань з різних сфер виробничої діяльності;
-
Ознайомлення з особливостями та умовами різної професійної діяльності, де хімія та матеріалознавство відіграють одну з ключових ролей;
-
Впровадження компетентнісного підходу до розвитку професійних здібностей в межах окремої або суміжних спеціальностей;
-
Розвиток креативного та інноваційного підходу, а також розуміння особливостей його впровадження в різні сфери професійної діяльності;
-
Впровадження, розвиток та поглиблення можливостей науково-дослідницького та проєктного підходів до вирішення завдань в межах професійно-спрямованого освітнього процесу та ознайомлення з професійними обов’язками.
Напрями розвитку професійної орієнтації:
-
Ресурсозбереження;
-
Відповідальне природокористування;
-
Переробка полімерних відходів;
-
Вторинне використання полімерних матеріалів;
-
Використання відновлювальної природної сировини;
-
Альтернативні джерела енергії;
-
Техногенний вплив та його наслідки;
-
Безпека на робочому місці;
-
Альтернативні добрива.
Орієнтовний перелік спеціальностей (із можливістю подальшого розвитку інших галузевих напрямів):
-
Хімік-технолог з виробництва біопалива;
-
Спеціаліст з промислової безпеки;
-
Технолог з переробки термопластів;
-
Інженер-технолог з переробки гум та гумових відходів;
-
Спеціаліст з утилізації та переробки промислових відходів;
-
Експерт-еколог;
-
Спеціаліст з подолання системних екологічних катастроф;
-
Біотехнолог з промислової переробки природної та штучної сировини.
План робіт в межах проєкту:
-
Розробка навчальних курсів професійної орієнтації з межах запропонованих напрямів;
-
Заохочення викладачів до пошуку учнів, що вільно генерують ідеї в межах поточних знань, захоплюються вивченням природничих дисциплін, швидко засвоюють нові знання та здатні легко використовувати їх на власну користь, зацікавлених в проведенні власних досліджень;
-
Теоретична підготовка учнів в межах розроблених навчальних курсів та практичне відпрацювання та використання отриманих нових знань;
-
Ознайомлення учнів з базовими принципами проведення наукових досліджень та сприяння організації власної проєктної роботи;
-
Надання закладам, що беруть участь у всеукраїнському проєкті YouthPDF, комплекту обладнання для тимчасового використання (на період реалізації учнями власних науково-дослідницьких проєктів; орієнтовно 4-6 міс залежно від обраного напряму) та організаційна робота з викладачами-фасилітаторами для обговорення можливостей підтримки та супроводу науково-дослідницької роботи учнів, правил та особливостей роботи з комплектом обладнання, що тимчасово надається в допомогу у реалізації учнями власних досліджень;
-
Самостійна науково-дослідницька та винахідницька діяльність учнів (робота над власним проєктом) в межах отриманих первинних фахових компетенцій;
-
Оприлюднення результатів виконання науково-дослідницьких робіт на звітній конференції учасників Всеукраїнського проєкту з професійної орієнтації та оцінка перспектив подальшого розвитку результатів науково-дослідницьких робіт.
Очікувані результати:
-
Стимулювання інтересу майбутніх абітурієнтів до здобуття вищої освіти з інженерних та технологічних спеціальностей за різними напрямами;
-
Розвиток в учнів знань, вмінь, навичок та здібностей з організації та проведення власних досліджень;
-
Поєднання в учнів шкільних та фахових знань для гармонійного, всебічного та цілеспрямованого розвитку дитини;
-
Набуття презентаційних здібностей оприлюднювати результати власних досліджень, аргументовано пояснювати важливість власної ідеї та способів її реалізації, захищати та відстоювати власну точку зору;
-
Впровадження нових курсів з професійної орієнтації школярів та проведення досліджень в рамках позашкільної освіти, активне заохочення школярів та педагогів до цього.
Цільова аудиторія:
Учні 8-11 класів закладів загальної середньої освіти та позашкільних навчальних закладів, викладачі закладів загальної середньої освіти, що беруть участь у заходах з поглиблення рівня знань школярів в межах позашкільної роботи, викладачів закладів позашкільної освіти.